Lakaran Kehidupan

l u a h a n r a s a s i h a m b a h i n a


Jangan takut untuk menulis

Jangan pernah takut untuk menerima kritikan

Semuanya adalah mehnah dan cabaran

untuk memperbaiki diri

sebagai proses penambahan ilmu


jadi,

positiflah :)

dan kuat semangat.


Terasing

Ku hilang dalam ramai
Di kala hujan renyai
Tangis ku tahankan berderai


teringat bait-bait lagu Hilang dalam ramai nyanyian kumpulan Exist
wah,,jiwang le pulak..hehe


TERASING..
rasa janggal dalam riuhnya suara sahabat2..
allah..
sedih hati ini, hanya Engkau yang mengerti
mereka sibuk sana dan sini,
aku,
hanya sekadar menjadi pemerhati..

dan...
lebih baik
berdiam diri dari berkata-kata.

diam itu lebih baik kan? :)


Profesionalisme seorang guru


ikhlas dari hati
saya rindu anak-anak ini.
telatah mereka yang 'macam2'
membuatkan hati saya terhibur.






selesai pembentangan PGPI pada kelas petang tadi, tiba-tiba saya terfikir.
hati terdetik, betulkah apa yang aku buat selama ni?
adakah aku benar2 menjalankan tugas yang ALLAH amanahkan selama ni.
allah..berat benar rasanya hati ni..
ampunkan hamba andai tidak berjaya melunaskan tanggungjawab yang KAU amanahkan :(


adakah selama ini aku hanya sekadar mengajar?
mengajar adalah dengan memberitahu, memberi pemahaman dan menyampaikan..

bukankah seorang guru itu juga perlu mendidik?
mengajak, mendorong, membimbing dan memantau anak2 muridnya..

ALLAH.
berat amanah ni.
akan disoal di sana kelak..

kata Imam Al-Ghazali dalam Ihya' Ulumuddin:
guru itu adalah...
MURABBI
MUALLIM
MUADDIB
MURSYID
MUDARRIS

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jauh lagi perjalanan saya
banyak lagi yang perlu di'servis'
bukan mudah untuk menjadi seorang guru yang 'SUPERIOR'
(bak kata ustaz basil dalam ucapannya pada seminar lalu)
menjiwai setiap ilmu yang kita sampaikan..


pada anak-anak ustazah,
sejuta kemaafan dipohon andai diri ini tidak mampu menjadi yang terbaik dalam mengajar kalian.
hanya ini yang termampu
apa yang penting, kalian memang terbaik =)

Seindah biasa


Di dunia moden hari ini…
Pilihlah untuk menjadi gadis biasa yang sederhana pada   
...cara dan gaya...
Tanpa eye shadow dan pemerah pipi,..
Tanpa wangian semerbak yang menarik perhatian,..
Tanpa gemerincing loceng gelang kaki...
Tanpa tumit tinggi yang berdetak detak,.. 
Tanpa tudung singkat dan selendang jarang yang mendedah dada,.. 
Tanpa pakaian menjolok mata.... 

Susah??? 
Memanglah....
Jiwa muda....
Warna-warni menggamit mata...
Rasa ingin mencuba membara-bara...
Rapi harus sedar diri,...
Tanpa semua itu pun,...
Kamu sudah pun menjadi perhatian... 

Memilih untuk menjadi hanya gadis biasa,... 
Biar tidak up to date,..
Biar tidak bergaya.. 

Yang Penting.. 
Hati.. Dan Amalannya..
Jika Dipandang.. Sejuk Hati Rasanya.. 
Subhanallah.. 
Wanita.. 


INGATLAH.. DIRIMU BEGITU BERHARGA.. 
JAGA LAH SEGALA AMALAN MU..
INSYAALLAH.. DIRI MU AKAN SEMPURNA DAN BAHAGIA.. 
=)




Pernah satu ketika, sedang Rasulullah berkumpul di dalam satu majlis bersama para sahabat, tiba-tiba bergenang air mata baginda. Para sahabat gelisah melihat sesuatu yang tidak mereka senangi di wajah Rasulullah.

Bila ditanyakan oleh Saidina Abu Bakar, Baginda mengatakan bahawa terlalu merindui umatnya yang disebut sebagai ikhwannya. Para sahabat merasa iri hati hinggakan Saidina Abu Bakar sekali lagi bertanyakan Rasulullah ”Bukankah kami ikhwanmu?”

Rasulullah menjawab, “Tidak, kamu semua adalah sahabatku. Ikhwanku adalah umatku yang belum pernah melihatku tapi mereka beriman dan sangat mencintaiku. Aku sangat rindu untuk bertemu mereka.”


ALLAH...
Muhasabahlah..
Andai kita tidak pernah menitiskan walau setitik air mata kerinduan dan kecintaan pada Baginda...

betapa kasih dan cintanya baginda kepada kita.. 
tepuk dada tanya iman.
sejauh mana usaha & pengorbanan yg telah kita lakukan untuk menyambung mata rantai perjuangan baginda..

..Sekolah..


Alhamdulillah, syukur. sehingga saat ini, saya masih diberikan peluang untuk merasai nikmat dan kasih sayang dariNya.

mengambil sedikit masa dalam kesibukan ini untuk mencoret sesuatu yang indah. sekadar berkongsi rasa.

Alhamdulillah.. sedar tak sedar, hampir 2minggu saya dan rakan-rakan berada di sekolah masing2. menjalani praktikum fasa kedua. dan kali ini, saya dan sahabat memilih SK Permatang Binjai, Penaga. tanpa dirancang tetapi semuanya ketetapan Ilahi. seronok dan bangga dapat menjadi warga SKPB walau seketika cuma.

dalam masa 2 minggu, sangat tenang dan relax tanpa diobserve..hee
sibuk membantu guru2 utk sambutan hari sukan tahunan, membantu setakat yang mampu..
bermula dari latihan rumah sukan, saringan acara olahraga dan balapan, raptai penuh, persiapan hari sukan sehingga lah tiba pada hari sukan sebenar.. banyak pengalaman. syukur jugak ada guru2 yg sudi membantu kami yang cetek ilmu dan pengalaman ni..

itulah perlunya praktikum..
teringat saya pada kata2 PK 1, cikgu halim,
'' teori yang kita belajar kat maktab, kadang2 bleh guna kat sekolah, kdg2 tak. yang penting, pengalaman guru tu sendiri '' 
[kurang lebih mcm ni la kata2 beliau]
hee..betul2..sy setuju cikgu.. :) 


menyertai dan melibatkan diri dlm sukan di SKPB ni membuatkan sy rindu zaman sekolah rendah. oh, sangat banyak kenangan! latihan rumah, hias2 khemah umah sukan, perbarisan, persiapan hari sukan, sorak2 (ini paling saya suka,hee) tapi semuanya dh tinggal kenangan, masakan masa lalu boleh diputar kembali. sekarang, berbeza, saya berada dalam situasi yang sama, bukan sebagai seorang murid tetapi sebagai guru.. :)

moga Allah tetapkan hati ini utk terus berjuang di jalanNya, mendidik anak2 yg masih suci hatinya..amin..


sedikit kenangan yang sempat dirakam swaktu hari sukan tahunan di SKPB =)

Ahli rumah kuning ~rumah sukan sy

pemegang2 bendera :)

adik2 pra sekolah minda jaya~ comel2

barisan kontijen umah sukan

 saya AJK pencatat~ramai sgt pembantu ni.hee

larian misteri :)


Alhamdulillah, semuanya udah selesai.
yang menang dh diumumkan, yg kalah usah berduka,.adat pertandingan, ada menang ada kalah..yang penting, kita enjoy!!!hee



~preparing for next week. P&P, RPH, FAIL, BUKU REKOD. minggu observe mungkin.hee
please pray for me.. :)

duhai Ukhtiku, dengarlah..




Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh ALLAH,
tidak sedikit pun ALLAH membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya,
kerana ALLAH teramat mencintainya..


Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki,
dimana ALLAH untuk menjaga kita?
ALLAH seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita.


Jika ALLAH mendatangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki,
bermakna ALLAH mahu ambil kita kembali untuk dijagaNYA. 


Mengapa masih ragu-ragu??


[ Kekuatan usah ditunggu tetapi harus dicari ]


Hargailah kesempatan yang ALLAH berikan..

" Sebesar-besar dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita rasa berdosa melakukannya "


- Imam Ghazali -


Katahati:
merenung. muhasabah kembali.
ampunkan hamba ya ALLAH.


recharge.


R e c h a r g e

hmm..
mungkin ini yg perlu sy buat sekarang.
ya recharge.

bukan ini, :(


tapi ini, :)


Ya ALLAH ya tuhanku
mudahkanlah urusan hambamu yang serba hina dan kerdil ini ya ALLAH
permudahkanlah jangan disulitkan kerana ENGKAU lah yang maha memudahkan
segala yang susah adalah mudah bagiMU..

berikan aku kesempatan dan ruang lagi..

[dh lama nak cakap tulis]

ARGHHHH!!


aku dh bosan meluat tengok fesbuk
sampai tahap nak *muntah*




ok.tu je. 



notaperut:
maaf.mood penulis sedang gelong :P
mencari ruang utk mlpaskan rasa.
sekadar luahan,
tiada kena mngena smada yg hidup @ mati.
sekian.



School Holiday~


Alhamdulillah.
semester 5 semakin berakhir.

mencuri ruang dan peluang dlm kesempitan waktu 
utk menulis, berkongsi rasa yg ada :)

Orang lain sibuk2 mengangkat barang
mengemas bilik
mengemas rumah sewa
yang dh sampai kg halaman pun ada

tapi kami,
masih disini.
menghitung hari utk pulang
pulang lewat dari biasa.
aduh,,sangat tekanan tu..haha


" KURSUS KEPIMPINAN ASAS TAHAP 1 PPIM  "


mana ada semangat berkursus dh..
hujung2 sem ni
hati dh smpai kg, jasad je masih kat sini..hee
muka sorang2 kalau tengok...adeii..
punyala susah nak senyum..
tekanan kot..haha

tu utk hari pertama.
hari2 seterusnya..siapa tahu.

doakan yg terbaik..
yang paling penting

BETULKAN NIAT, IKHLASKAN HATI..
SEMUANYA....LILLAHITAALA :)

insyaAllah ada barakah di situ..
insyaAllah kebahagiaan pasti ada.. aminn.



p/s: ALLAH tahu apa yg terbaik utk hambanya, kan? =)

~ ALLAH MAHA BESAR ~



Assalamualaikum

Alhamdulillah
Allahuakbar!!
Subhanallah :)

~ senyuman seindah suria ~







Ya ALLAH..

" Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan Yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam."

Al an-am: 162

allah..
kerdilnya hamba..
aku hamba yg lalai dan leka..
:(

~nurulhanadaud~
18 Mei 2011


Qasidah CINTA buat ALLAH & RASUL





Alhamdulillah
Subhanallah

segala puji dan syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi
kerana dengan limpah kurnia dan inayahnya
majlis yang telah dirancang
berjalan dengan baik & lancar.


SUBHANALLAH

10 MEI 2011
bermula dgn Majlis pengajian & pengijazahan kitab Pengantar Ilmu Tauhid
dan sebelah malamnya pula
Majlis Pelancaran Buku Qasidah..

Hari yang bermakna buat saya
indah. sangat indah.
hanya yang berada di dalam majlis yang dapat merasai
keindahan dan kenikmatan
saat alunan qasidah diperdengarkan
buat para tetamu yang hadir.

syukur. 
saat dipih ALLAH untuk turut bersama2 di dalam majlis
ditambah pula dengan kehadiran alim ulama SYEIKH ROHIMUDDIN
istimewanya kita sebagai seorang muslim.
alhamdulillah.

tenang sekali rasanya
tatkala ayat-ayat cinta buat ALLAH & RASUL
didendangkan.

benarlah kata syeikh rohimuddin:
sekeras-keras hati manusia
apabila diperdengarkan dengan ayat2 ALLAH, ayat2 yang memuji RASULULLAH
hati yang keras akan menjadi lembut..
ALLAHUAKBAR...


saya tak pandai menulis dan bercerita.
cuma apa yang sy rasa sekarang,
indah. sangat indah.
sangat bersemangat.



~YA ALLAH..TETAPKANLAH HATI KAMI DENGAN AGAMAMU~


tahniah buat kumpulan qasidah
QASIDAH AL-'IHYA
nama yg diberikan oleh syeikh rohimuddin
moga dgn keberkatan nama ini
ia mampu menghidupkan jiwa dan hati yg mati.
terus istiqomah dlm menyebarkan dakwah.
insyaallah..aminn..




p/s: cintailah Rasulullah melebihi cinta akan dirimu.
stakat mana cinta kita kepada rasulullah.??
allah..muhasabah diri~~


> 11 mei 2011 <

Saya Sayang Emak Saya.



selalu kita dengar lagu ni kan
dekat tv.
'ibu.ibu.engkaulah ratu hatiku'

...........................................................................................................


..special post utk ratu hati sy..

buat emak tersayang
..Hjh The Hawa bt Hj Mat Isa..


terima kasih buat mak
yg selama ni telah membesarkan & mendidik kami adik beradik.

SAYANG MAK!
sangat-sangat.
tak tergambar rasanya.

TERIMA KASIH MAK!
sanggup berkorban apa shj utk kami.
dari dulu sampai sekarang.


doa buat mak:
moga mak sihat selalu
dipanjangkan umur
diberkati & dirahmati Allah.
dan..segalanya yang baik utk mak. :)
amin....



‘..Ya Allah, ampunilah segala dosaku dan dosa kedua ibu bapaku. Kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil lagi..’
 
.sayang mak. rindu abah.
~8 Mei 2011~

Lakaran cinta buat permata hati.


Lebih kurang 3 minggu saya meninggalkan mereka.
dan...
dalam tempoh waktu inilah semuanya kembali seperti biasa
everything back to normal.

RINDU.
ini yg saya rasa sekarang.
rindunya mereka.
rindu akan raut wajah anak2 comel
anak2 yg bisa menjadi kebanggaan ayah ibu
anak2 generasi baru yg bakal menjadi pemimpin masa hdpn.

terkenang kembali memori ketika bersama mereka
selama sebulan berada dalam keluarga besar itu.
aduhai...macam2 kerenah
macam2 perangai. 
namun, telatah mereka yg mencuit hati
mampu menjadi pengubat & penawar buat sy
hilang segala penat lelah. :)
sungguh. ini adalah hadiah terbaik dan termanis buat insan bergelar guru.


..................................................................

inilah permata hati saya.
permata hati harapan ummah. insyaallah.


~ 4 Dinamik ~

saya xmengajar kelas ni. tapi selalu dapat relief.
sebab cikgu dorg cuti bersalin.hee
pertemuan pertama, cukup susah nak tarik perhatian dorg.
masing2 ada telatah & kerenah tersendiri. haih..macam2.
tapi bila dh 2 3 kali masuk kelas, alhamdulillah.
ada perkembangan :)
nama yg selalu kena sebut. -syed-sangat nakal.
ada lagi. namanya siti. paling ingat sbb dy penah kata
'cite2 saye nak jadi pelakon, sbb sy nak femes' 
haih...budak2 zaman sekarang.. :)


~ 5 Cendekia ~

ini kelas kedua..
sy jarang marah kelas ni
wpun dorg sebenarnya sama nakal mcm budak2 lain
ntah kenapa, sy xpasti.hee :)
mereka xbnyk ragam.
almaklumla, budak pandai. semuanya ok!
tip top. boleh bagi 5 star la.heh
aizaty, fazilah, faizah, alia,
haziq, si kecil molek zahin, iqbal, syahir, adi, dan semua la
maaf kalau ustazah xingat semua..
yg paling xboleh lupa.
farhan. juga nakal.
kuat berfantasi & imaginasi tinggi .hehe

farhan:
ustazah mst xkan lupa sy lepas ni.
sbb semua cikgu yg masuk kelas ni mst ingat nama sy.

saya:
memang. ustazah mst ingat, sbb kamu nakal sgt :)


~ 5 Pintar ~

kelas ni sgt happening.
ouh! nakal bukan main.
nama pun budak2 kan.
yg ni, memg selalu kena marah.ngee
antara penyeri kelas neh.
si kecik comei haziq.
rabiatul yg suka saaangat bertanya itu dan ini.
saiyidul amin si budak baek. siti sarah jugak. diam jek.
dini yg suka bangat jawab soalan
dan...qistina dayana yg selalu kena marah.
maaf. ustazah slalu marah kamu.
marah bukan tandanya xsuka.
tapi itu tandanya sayang. 


~ 5 Bestari ~

terima ksh utk surprise yg kamu semua buat pd ustazah.
ustazah hargai. :)
surprise punya pasal. smpi kena marah ng cikgu delly.
xpe..skali skala kan. lepas ni dh xjmp ustazah dh.hehe
malikah marha si perncg surprise.
aina si kecik molek
shamim si budak nakal.
wan. adila. izral. dan semuanya.. :)
sayang kalian.
terima kasih atas hadiah2 yg diberikan..



Lakaran cinta ini khas buat kalian. anak2 murid ustazah yg disayangi. wpun ustazah tahu kamu xkan baca. xpe..hee sekurang-kurangnya dpt melepaskan rindu. ntah bila kita boleh ketemu lagi. mga akan ada waktu itu. insyaallah.

alhamdulillah.syukur. ustazah diberikan peluang & ruang oleh Allah untuk mengenali dan menjadi sbhgian dr hidup kalian. mga persinggahan smntara ustazah dapat meninggalkan bingkisan kenangan dlm hidup kamu semua.

yang penting. jadilah anak yg soleh & solehah. permata ayah ibu yang dapat membahagiakan mereka..amin!


salam rindu,
ustazah hana.
5 Mei 2011.

Ayuh berTarannum~

26 April 2011/ Selasa


alhamdulillah
diberi kesempatan dan ruang
untuk meng'update' belog yang disayangi.,ngee

berbicara dari pusat sumber zaaba,
bainuen library,
north malaysia.. :)

keseorangan sekarang,
teman2 yg lain hilang,
pergi memenuhi tuntutan diri..
mengisi perut yang sedang bernyanyi
lagu rock, zapin mahupun balada
saya pun xpasti,
maybe tarannum dari ustaz radzi kamarul hailan kot..hehe


buat sahabat2 PA2..
selamat bertarannum
rakam baik2 ye..
percaya pada diri,.
KITA BOLEH!!
KITA LEBAH YG HEBAT!! :)



Katahati: aku sayang korang :)
kredit to cik anasuke pink
sbb bg pinjam laptop pinknya yg sgt cumel neh..hee

sudah matang rupanya =)

22 April 2011
ini perbincangan serius.
bagi yg berumur below 20 years old,
anda tidak disarankan supaya baca.
tapi kalau dh terbaca, takpe. silakan. :)

dulu.
sembang biasa-biasa je.
zaman muda remaja. zaman hingusan lagi.hee

sekarang.
ouh! dh makin matang rupanya kawan2 aku.
soksek sana sini
sembang cara org dewasa.
agak2 apa tu?hee
.
.
.
.
.
.
.
.

ini..gambar cincin ye.
cincin sinonim to..kahwin!
yeah..

aku tumpang gembira.
buat kawan2+sahabat2+teman..
kalau ada yg dh mula buat perancangan,
teruskan.
buat benda baik ni. nak bina masjid.
moga ALLAH redha.
aku tumpang gembira.
moga kalian bahagia.
jangan lupa doa utk aku sama.haha

tapi kena ingat jugak.
nak kahwin ni bukan benda senang,
bukan sekadar penyatuan dua hati, 
bukan sekadar nak elak buat maksiat.
banyak lagi yg kena fikir.
aku nak ckp lebih2 pun xde pengalaman,
cuma,
memg BANYAK BENDA yg nk kena fikir lah.ngee
tepuk dada tanya selera anda.

apa yang penting,
study/pelajaran perlu diteruskan & diselesaikan.
sampai ke penghujung,
sampai grad. :)
moga kita dapat menjadi seorang guru
bukan hanya sekadar mengajar
tetapi seorang murabbi, muaddib & daie.
INSYAALLAH.


kataaku: 
perancangan utk kahwin masih jatuh pada list yg kedua.
yg utamanya, habiskan study dan kerja
& paling penting, berbakti dan balas jasa mak & keluarga
tetapi kalau jodoh dtg awal
terimala seadanya :)
sebab..
sebaik2 perancangan manusia,
perancangan Allah itu adalah yg terbaik dr segalanya
DIA tahu apa yg TERBAIK utk hambanya..


Buat habis baik!


Alhamdulillah.
fasa 1 praktikum udah selesai semuanya
segalanya berjalan lancar.

tipu kalau aku kata
aku xsedih nak tinggalkan sek.
nak tinggalkan anak-anak murid yg semuanya comel2 blaka.
tapi xkanla nak tnjuk kat semua org yg aku sedih kot
perlu ke? xkan nak kena tnjuk sedih smbil golek2+guling2 segala bagai
xperlu kot..haha 

walau apa pun,
praktikum pertama ni byk pengalaman
pahit juga manis
xmampu nak diceritakan kat sini
nnt tak cukup page
ambil masa smpai 2 3 hari nak karang
kalah uat assgmnt plak nnt.hee 

tamat 1 fasa
mula pulak 1 fasa baru
macam biasa setiap kali hujung semester
semua student xboleh nak lari
sekarang ni musim
-
-
-

oh..
2 paper dh selesai.

EXAM KOAM
(mampukah aku lulus dgn baik?)

UAK PQE 3103
wah! apakah?! buat je stakat termampu. :)


dan,
yg bakal menunggu hari esok,

ARAB & AMALI TARANUM.
buat habis baik! =)

MyEm0.Com




21 April 2011

Be who u are & say what u feel~

21 April 2011


OK!
Sila baca ayat di atas & fahami betul2 :)

tolong jadi diri sendiri.
yg paling penting,
jangan HIPOKRIT!
  

kataaku: mesej diatas tiada kaitan dgn yg hdup atau yg dh mati.

sy sudah tawar hati !


tatkala melihat org lain bersuka ria
bersenang lenang
sy?
jujurnya
sy sedang tawar hati
makan hati dgn apa yg dh jadi.

tak tahu pada siapa nak sy luahkan
yg penting itu yg sedang sy rasa sekarang.
kadang2 sy fikir, IT'S UNFAIR! huh!
dh smpi stu tahap mcm nak give up. oh!

ya allah. bantu hambamu ya allah :(

sy sedang didik hati
yg berlaku semuanya pasti ad hikmah
utk kebaikan sy juga~
byk lagi yg perlu sy belajar. :(

isnin/ 11 april 2011

Roh Guru itu...


teringat pada kata2 seorang guru,



kami hafal kata2 ni
tapi benarlah,
hanya sekadar menghafal
untuk menghayati memg sukar

sudah 2 minggu sy berpraktikum
mggu dpn masuk mggu ke-3
ad lebih krg 2 mggu lagi untuk bersama keluarga besar itu

tapi smpi sekarang
aneh sekali sy rasa
di mana ROH GURU itu?
sy masih tercari2.

benarlah kata seorang shbt,
buat masa sekarang
hanya mampu memberi dan menyampaikan
untuk menjiwai dan menemui CINTA SEJATI seorang guru itu,
masih belum ditemui
banyak lagi yg sy perlu belajar
banyak lagi yg sy perlu kutip dr mereka yg berpengalaman

lagi.
sy masihterfikir
orang kata: keja cikgu ni senang
masuk kelas, ngajar
hujung bulan ambik gaji.

haishhh
itu kata2 org yg bukan dlm bidang ini rasanya
banyak benda yg perlu difikirkan
kesemua tenaga dan keringat perlu dikerahkan
fizikal, mental, luaran, dalaman, emosi
semuanya berpadu menjadi satu.
perlu dikawal, 
salah langkah rosaklah generasi

aduhh..
bukan mengeluh
cuma terfikir,
dimana ROH GURU ku?

ya ALLAH..


kata hati: 
biar hebat BBM, biar hebat kawalan kelas sekalipun
tapi kalau xada roh seorang guru itu, tiada guna.
benarlah. roh guru itu penting dari segala-galanya..


2 April 2011/ Sabtu

Related Posts with Thumbnails

Allah..Allah..Allah..


Perjuangan bukan mengukur kekuatan,

bukan juga pentas mempamerkan kebijaksanaan.


Perjuangan adalah gambaran keikhlasan hati
dalam menyebarkan risalah Nabi mengembang ISLAM di muka bumi

big Boss :)

My photo
Bekenu, Miri, Sarawak., Malaysia
Hamba Allah. Saya anak perantau di bumi kenyalang.

Allahuakbar!!!

Teman maya.

~Hai..tegurla saya..hee~

binnabil huda~UNIQUE

Powered by Blogger.