Lakaran Kehidupan

l u a h a n r a s a s i h a m b a h i n a

sudah matang rupanya =)

22 April 2011
ini perbincangan serius.
bagi yg berumur below 20 years old,
anda tidak disarankan supaya baca.
tapi kalau dh terbaca, takpe. silakan. :)

dulu.
sembang biasa-biasa je.
zaman muda remaja. zaman hingusan lagi.hee

sekarang.
ouh! dh makin matang rupanya kawan2 aku.
soksek sana sini
sembang cara org dewasa.
agak2 apa tu?hee
.
.
.
.
.
.
.
.

ini..gambar cincin ye.
cincin sinonim to..kahwin!
yeah..

aku tumpang gembira.
buat kawan2+sahabat2+teman..
kalau ada yg dh mula buat perancangan,
teruskan.
buat benda baik ni. nak bina masjid.
moga ALLAH redha.
aku tumpang gembira.
moga kalian bahagia.
jangan lupa doa utk aku sama.haha

tapi kena ingat jugak.
nak kahwin ni bukan benda senang,
bukan sekadar penyatuan dua hati, 
bukan sekadar nak elak buat maksiat.
banyak lagi yg kena fikir.
aku nak ckp lebih2 pun xde pengalaman,
cuma,
memg BANYAK BENDA yg nk kena fikir lah.ngee
tepuk dada tanya selera anda.

apa yang penting,
study/pelajaran perlu diteruskan & diselesaikan.
sampai ke penghujung,
sampai grad. :)
moga kita dapat menjadi seorang guru
bukan hanya sekadar mengajar
tetapi seorang murabbi, muaddib & daie.
INSYAALLAH.


kataaku: 
perancangan utk kahwin masih jatuh pada list yg kedua.
yg utamanya, habiskan study dan kerja
& paling penting, berbakti dan balas jasa mak & keluarga
tetapi kalau jodoh dtg awal
terimala seadanya :)
sebab..
sebaik2 perancangan manusia,
perancangan Allah itu adalah yg terbaik dr segalanya
DIA tahu apa yg TERBAIK utk hambanya..


2 pot-pet:

seven_eleven658 April 22, 2011 at 12:50 AM  

uish....list kedua tu =)..aku kalau bab tu xtaw jatuh no bopa..bawah lagi kot..hahahha

Nurul Hana Daud April 22, 2011 at 5:08 AM  

memg list kedua..
tapi sebelum nak smpi no 2 tu..
lama lagi sebab list no 1 panjang berjela...hehehe

Related Posts with Thumbnails

Allah..Allah..Allah..


Perjuangan bukan mengukur kekuatan,

bukan juga pentas mempamerkan kebijaksanaan.


Perjuangan adalah gambaran keikhlasan hati
dalam menyebarkan risalah Nabi mengembang ISLAM di muka bumi

big Boss :)

My photo
Bekenu, Miri, Sarawak., Malaysia
Hamba Allah. Saya anak perantau di bumi kenyalang.

Allahuakbar!!!

Teman maya.

~Hai..tegurla saya..hee~

binnabil huda~UNIQUE

Powered by Blogger.