Lakaran Kehidupan

l u a h a n r a s a s i h a m b a h i n a

ini janji kami


Bahawa kami pelajar baru

kumpulan dua cawangan Pulau Pinang

berikrar serta berjanji akan sentiasa

mentaati perintah Allah dan Rasulnya,

dan mematuhi semua

peraturan-peraturan yang telah

ditetapkan oleh

persatuan kebajikan dan pengubatan 

islam, Malaysia

kami juga berjanji akan menggunakan ilmu

yang kami pelajari dengan jujur

dan ikhlas, serta tidak akan menyalah

gunakan ilmu tersebut.

...........................................................

kedengaran suara pelatih baru DS
mengisi seluruh ruang surau At-taqwa Bertam
inilah ikrar yang telah kami lafazkan pada pagi 28 mac 2010/Ahad
di hadapan Tuan Guru Dato' Dr Haron Din..
apa yang paling penting..
ikrar ini bukan sahaja dilafazkan di hadapan Tuan Guru,
tetapi ia juga merupakan janji kami pada diri sendiri,
di hadapan Yang Maha Esa..

ya Allah,.
kupohonkan moga hati-hati ini
akan terus istiqomah di jalanMu
diberi kekuatan dan kesabaran
menghadapi sebarang dugaan dariMu
Amin..


saya: sayu+sebak tatkala selawat dialunkan bagi mengiringi Tuan Guru masuk ke dalam surau. untuk apa air mata ini mengalir, saya tidak mengerti. namun 1 yang saya pasti, sy bersyukur kerana dipilih Allah untuk berada di dalam majlis yang penuh barakah itu. satu peluang dan nikmat buat saya yang tidak dapat dilupakan seumur hidup..  :)

0 pot-pet:

Related Posts with Thumbnails

Allah..Allah..Allah..


Perjuangan bukan mengukur kekuatan,

bukan juga pentas mempamerkan kebijaksanaan.


Perjuangan adalah gambaran keikhlasan hati
dalam menyebarkan risalah Nabi mengembang ISLAM di muka bumi

big Boss :)

My photo
Bekenu, Miri, Sarawak., Malaysia
Hamba Allah. Saya anak perantau di bumi kenyalang.

Allahuakbar!!!

Teman maya.

~Hai..tegurla saya..hee~

binnabil huda~UNIQUE

Powered by Blogger.