Lakaran Kehidupan

l u a h a n r a s a s i h a m b a h i n a

Grass.Love



Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya pd guru. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

PELAJAR: Cikgu, mcm mana kta nk pilih seseorang yg terbaik sbgai org yg paling kta sayang?? Mcm mana jga ksh sayang itu nk berkekalan?

CIKGU: Ok. Kamu ikot apa yg sy suruh. Kamu pergi ke padang dan berjalan di atas rumput smbil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tnpa menoleh ke belakang walau skali.. dah petik rumput yang PALING cantik, bwa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya. Cikgu bertanya, knapa tiada rumput yg dipih??

PELAJAR: Td msa sy berjalan, sy carilah rumput yg paling cantik. Memang ada byk yg cantik tp cikgu kata petik yang paling cantik, mka sy pun terus berjalan ke depan smbil mencari yang paling cantik tnpa menoleh ke blakang lg.. tp smpi di penghujung padang, sy xjmp pun yg plg cantik. Mgkn ad di antara yg di belakang sy td rumput plg cntik tp dah cikgu cakap xboleh menoleh ke belakang smula,, jd tiadalah rumput yg boleh sy petik.. {ngee3}

CIKGU: Ya.. itulah jawapannya. Maknanya apbila kita telah berjumpa dgn seseorang yg kita sayang, jgnlah kita mencari yg lebih baik dr itu.. kita harus menghargai org yg berada di depan kita dgn sbaik2nya. Jgn kta menoleh ke belakang lg krna yg berlaku ttp sudah berlaku. Smoga yg berlaku tdk berulang lg.. dan ingtlah ORG YG PLG KITA SAYANG ITULAH YG PALING CANTIK & PLG BAIK..seperti rumput tadi.

..Moral of da story: Hargailah orang yg kita sayang..('',)

~tahniah buat kakak ak..sbb bru dpt baby baru, baby boy lagik, lebih kurang pukul 11.15 pagi tadik..hee 4kg beratnya {pecah rekod tue}
SERONOK..sbb bertmbah lg anak buah ak..hehe
Alhamdulillah...

0 pot-pet:

Related Posts with Thumbnails

Allah..Allah..Allah..


Perjuangan bukan mengukur kekuatan,

bukan juga pentas mempamerkan kebijaksanaan.


Perjuangan adalah gambaran keikhlasan hati
dalam menyebarkan risalah Nabi mengembang ISLAM di muka bumi

big Boss :)

My photo
Bekenu, Miri, Sarawak., Malaysia
Hamba Allah. Saya anak perantau di bumi kenyalang.

Allahuakbar!!!

Teman maya.

~Hai..tegurla saya..hee~

binnabil huda~UNIQUE

Powered by Blogger.